Diete eficiente de slăbire. De unde ne informăm?

Diete eficiente de slăbire. Fie că îți dorești să slăbești sau vrei să ții o dietă de îngrășare, este important să ai acces la informații de încredere despre nutriție.

diete slabit

Multe diete de pe internet promit efecte miraculoase, însă nu oferă rezultate decât pe termen scurt. În schimb, îți pot afecta sănătatea.

Cel mai bine este să apelezi la un medic specialist în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice. Un nutriționist din cadrul Centrului Medical Doctor Luca îți va oferi o dietă personalizată și te va învăța cum să îți schimbi stilul de viață.

Cum identifici o dietă nepotrivită?

  • îți interzice grupe întregi de alimente: spre exemplu carbohidrații sau grăsimile
  • slăbești prea mult și prea repede sau nu slăbești deloc
  • nu ți se recomandă și activitate fizică
  • te face să îți fie mereu foame sau rău
  • necesită cumpararea unui produs: un medicament sau o carte
  • dieta nu ține cont de obiceiurile tale
  • nu ai obținut-o în urma discuției cu un nutriționist sau medic de altă specialitate

Tipuri de diete populare:

Există multe tipuri de diete. Unele dintre ele se bazează pe restricția calorică, în timp ce altele controlează proporția glucidelor, proteinelor și a lipidelor din alimentație. Cele mai multe diete populare nu sunt din păcate verificate științific.

În general, toate dietele care au ca scop scăderea în greutate sunt hipocalorice. O alimentație cu mai puține calorii raportat la consumul zilnic de energie duce la slăbire. Trebuie să eviți însă restricțiile calorice drastice. Dacă nu consumi suficiente calorii, organismul tău va fi epuizat, îți va fi mereu foame și riști să te confrunți cu carențe nutriționale. În plus, nu vei reuși să ai o alimentație sănătoasă pe termen lung.

Mai eficiente sunt regimurile alimentare echilibrate, care nu reduc drastic numărul de calorii și care pot fi adoptate pe o perioadă mai lungă de timp. Există diete axate pe reducerea grasimilor din alimentație (hipolipidice), diete care susțin reducerea aportului de glucide (hipoglucidice sau “low carb”) și hiperproteice în care se recomandă creșterea aportului de proteine.

Din păcate, aceste diete nu sunt personalizate. Un medic nutriționist îți poate crea un plan de alimentație bazat pe profilul și obiceiurile tale, ajutându-te să slăbești sănătos și să îți menții greutatea corporală.

Dieta mediteraneană:

Aceasta dieta este considerată una dintre cele mai sănătoase. Se bazează pe consumul de fructe, legume, cereale și nuci, alimente neprocesate, ulei de măsline, cantități moderate de brânză și iaurt, peste și fructe de mare. În schimb, se recomandă reducerea consumului de carne rosie, alcool și dulciuri și trebuie să îți amintești să bei suficientă apă.

Regimul mediteranean este recomandat frecvent de către medicii nutriționiști, acesta putând fi personalizat în funcție de nevoile tale.

Alimentația vegetariană și dieta:

Stilul de viată vegetarian poate aduce numeroase beneficii pentru sănătate, dacă este echilibrat și include toate categoriile de alimente. O dietă vegetariană nu înseamnă doar să elimini alimentele de origine animală, ci să îți compui o alimentație care să suplinească toate nevoile corpului, fără a cauza carențe.

Există numeroase variante ale unui astfel de stil de viață, unele dintre ele incluzând consumul de ouă, lapte, brânză și chiar pește.

Dieta de îngrășare:

Așa-numitele diete de îngrăsare pot reprezenta o adevărată provocare pentru persoanele care își doresc să mai pună câteva kilograme în plus. Cum poți face acest lucru fără a-ți pune în pericol sănătatea? Un regim alimentar recomandat de un nutritionist și un program de exerciții fizice pot fi de ajutor.

Într-o cură de îngrășare, numărul caloriilor nu scade, ci crește în mod treptat. Într-un astfel de regim se recomandă consumul de dulciuri sănătoase, vitamine, bere, siropuri. Creșterea numărului de calorii trebuie să se facă echilibrat, din toate grupele de alimente, astfel încât să se evite problemele de sănătate. Unul dintre trucurile acestor regimuri este optarea pentru mese dese. La fel de importante sunt somnul și renunțarea la fumat, dar și sportul care crește în general pofta de mâncare.

Poți afla mai multe despre serviciile de consiliere în nutriție, online din Formularul de programare sau sunând la 0248 222 282 sau 0348 800 002!

Feedback Newsletter Cariere
Parerea ta conteaza!
Alege chestionarul de satisfactie dorit spre completare:

Cariere
Alatura-te echipei noaste medicale
inchide